Ahad, 30 Mei 2010

Apa Pasal Dia Tak Kawin Lagi?

MilikNya-lah kerajaan langit dan bumi, dan kepada Allahlah dikembalikan segala urusan (Al-Hadiid:5)

"Hello...boleh ambil saya di rumah sekarang?"
"Sebentar lagi saya datang. Puan"
"Cepat sikit. Saya nak ke klinik dulu sebelum ke pejabat."
"Baik. Puan."
------------------------------
"Kenapa lambat?"
"Jalan sesak. Ada kemalangan. Trailer langgar bus stop."
"Ada yang cedera?"
"Ada... tiga orang wanita."
"Masyaallah."
"Ok dah sampai pun. Awak tunggu sampai saya selesai."
"Baik. Puan."
---------------------------------
"Apa khabar,?"
"Baik. Awak mau jumpa doktor ka?
"Tidak. Saya tunggu bos saya jumpa doktor."
"Mana satu?
"Perempuan yang pakai baju merah tu."
"Dia apa sakit?"
"Sayapun tak tahu. Dia tidak pernah cerita."
"Mana boleh tak tau. Awak dia punya driver kan?
"Betul saya tak tahu." 
"Dia sudah kawin ka?"
"Dulu. Sekarang tidak lagi."
"Cerai ka?
"Suami dia meninggal dunia."
"Ada anak ka?"
"Takde."
"Apa pasal dia tak kawin lagi?"
"Awak kena tanya dia sendiri."
"Lee Fooi Foon."
"Ok...misi sudah panggil. Saya pegi dulu...aaaa."
"Baik."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan